اجازه؟!!

اندام قشنگی داشت…

با موهای بور بلندش(که شاید هم رنگ شده بود)بهش میخورد 25 سالی داشته باشه!

در حالی که سگ فانتزیش رو نوازش میکرد رو به من کرد و گفت:

اصلا میدونی چیه؟!

دوست من که سال هاست در اروپا زندگی میکنه میگه:اینجا اول حقوق زن اهمیت داره

بعد بچه

بعد سگ

و بعد مرد!!!

اونوقت توی مملکت ما/زن ها واسه بیرون رفتن از خونه ی خودشون هم/تا اجازه ی شوهرشون نباشه/اختیار ندارن!!!

اون همینجوری حرف میزد و من نه تایید میکردم و نه رد!

اما با خودم گفتم:پس اون ور آب/مردا هم باید به فکر یک کمپین واسه خودشون باشن!!!

ولی چرا؟!

جدی چرا؟! چرا جدا از قوانینی که واسمون وضع کردن/حتی خودمون هم یه تکونی به خودمون نمیدیم؟!؟!؟!

فقط کافیه یه کمی اطرافمون رو بهتر نگاه کنیم!

چرا راه دور برم؟!وقتی میبینم خاله ی فوق لیسانس من/هنوز که هنوزه/حتی برای سرزدن به خواهرش ( که خونشون 3 تا کوچه پایین تر از خونه ی اونه)

/تا به شوهرش (که خیر سرش آرشیتکت هم هست)

خبر نده(منتهی خبری که به شدت رنگ اجازه گرفتن داره!)پاشو از خونش بیرون نمیذاره!!!

(یادمه که در یک مهمونی خوانوادگی که همه ی فامیل دعوت بودن/چون شوهرش بهش اجازه نداده بود/نیومد!!!)

والا چی بگم؟!

میبینی؟!

خیلی موقع ها!

خیلی از مونث ها(با هر تحصیلات و هر سنخ)نمیخوان

حتی در محیط خوانوادگیشون هم به فکر حقوق انسانی شون باشن!

ای انسان

!!!

قطره قطره جمع گردد

وانگهی دریا شود!!!

ر.ف(شعف)

2 پاسخ to “اجازه؟!!”

  1. نسیم خسروی Says:

    از اون طرف هم هر روز داریم می بینیم که بر تعداد زنانی که به وضعیت و حقوق انسانی خودشون آگاه می شن افزوده می شه
    🙂
    خسته نباشید

  2. roja Says:

    دوستتون راست نمی گه. من که جایی ندیدم حقوق زن از بچه و مرد بیشتر باشه. اینها اغراقه…. ولی همونطور که در کشورهای دیگه آدمها برای برابری تلاش می کنن ما هم برای برابری تلاش می کنیم. موفق می شیم. خسته نباشید

بیان دیدگاه